Home > Na zakupach > Boski biznes Agnieszki Kalinowskiej-Nowak

Boski biznes Agnieszki Kalinowskiej-Nowak

W zwykłej sieciówce znajdziemy co najwyżej 10 rozmiarów biustonoszy, a w butiku brafitterskim „Boskie Biusty” – nawet ponad 100. Z jego założycielką Agnieszką Kalinowską-Nowak rozmawiamy o pasji do brafittingu, specyfice bieliźnianej branży i miłości do kobiecych krągłości.

Dlaczego dobrze dobrana bielizna jest dla kobiet tak ważna, że poświęcono jej osobną dziedzinę modowo-naukową?

Brafitting jest sztuką dopasowywania biustonoszy do naszej budowy i indywidualnych potrzeb każdej z nas. Jest odrębną dziedziną dlatego, że każde piersi są inne i wymagają indywidualnego podejścia. Dlaczego dopasowana bielizna jest tak ważna? To tak samo, jak dopasowane buty, przecież żadna z nas nie chodzi w za małym lub za dużym rozmiarze. A tak na prawdę wiele kobiet traktuje gorzej swoje piersi niż stopy. Dlatego tak ważne jest, żebyśmy wiedziały jak mierzyć biust, co jest istotne przy zakupie biustonosza, na co należy zwracać uwagę by był wygodny i komfortowy. Piersi to wyjątkowa część naszego ciała i zasługują one na szczególną uwagę. Celebrujemy zakupy biżuterii, butów czy ubrań i czasem mamy ich pełne szuflady. To samo jest z naszą bielizną. Dzięki niej czujemy się kobieco, seksownie, czasem elegancko, czasem dziewczęco czy sportowo. Przede wszystkim jednak chodzi o zdrowie oraz korzyści wynikające z dobrze dobranego biustonosza.

W jaki sposób Pani zainteresowała się brafittingiem?

Zaczęło się w 2008 roku, byłam wtedy na studiach, w tym czasie bardzo mocno rozwijał się ruch konsumentek działający w „Lobby Biuściastych”. Ja wtedy również, z racji większego biustu, zaczęłam szukać czegoś odpowiedniego dla siebie i okazało się, że to niełatwa sztuka. A że w moim przypadku im trudniej, tym większa motywacja, wpadłam po uszy. Od zawsze lubiłam piękną bieliznę i już jako dziewczyna podglądałam zagraniczne marki w czasopismach, które czytała mama. Przy okazji dostałam pracę w sklepie z bielizną, dzięki której mogłam połączyć naukę i swoje nowe „hobby”. Myślę, że to dzięki temu w głównej mierze przeobraziłam zainteresowanie w pasję.

Miała Pani swoją mentorkę w tej dziedzinie, czy brafitterskie szlify zdobywała Pani na własną rękę?

Jestem typem Zosi-Samosi, więc wszystkiego uczyłam się sama. Jeśli chodzi o wiedzę, to moja niekończąca się ciekawość świata i głód wiedzy sprawiają, że chcę więcej i więcej. Jeśli coś mnie interesuje, nie spocznę dopóki nie osiągnę zamierzonego celu i nie będę ekspertem w danej dziedzinie. Nie lubię pozostawiać pytań bez odpowiedzi, więc drążę temat dopóki nie otrzymam satysfakcjonującego mnie rozwiązania i nie rozwieję swoich wątpliwości.
Wracając do tematu, najwięcej nauczyłam się podczas pracy z kobietami w przymierzalniach. Każda z nas jest inna i biust każdej z nas ma inne potrzeby. Sucha wiedza to jedno, a praktyka to drugie. Dodatkowo, odbywałam szkolenia brafittingowe u marek produkujących i dystrybuujących bieliznę, wymieniałam się doświadczeniami i opiniami z internautkami, a od kiedy zaczęłam prowadzić swojego bieliźnianego bloga, kontaktuję się ze swoimi czytelniczkami.

Butik_BB_02

Butik_BB_05

Co zadecydowało o chęci przekucia zainteresowania w biznes?

Studiując Technologię Chemiczną, a potem Zarządzanie Produkcją myślałam, że zwiążę swoją przyszłość z jakimś wielkim zakładem produkcyjnym, życie jednak zweryfikowało moje plany i zainteresowania wygrały ze skończonym kierunkiem studiów. Bielizna była moją pasją, ale dzięki pracy z kobietami w przymierzalni zdałam sobie sprawę, że to zajęcie sprawia mi też dużo radości, ale przede wszystkim daje poczucie misji. Wtedy uświadomiłam sobie, że chciałabym edukować kobiety w kwestii tego, jak mają dbać o siebie i swój biust. W pewnym momencie uznałam również, że praca na etacie mi nie wystarcza i chcę realizować siebie. Pierwszym krokiem było założenie bloga. Wtedy poczułam, że to co robię jest potrzebne i że wiedza, którą przekazuję innym kobietom ma swoje odzwierciedlenie w ich życiu. Reakcja na bloga przerosła moje najśmielsze oczekiwania. Zaraz potem wpadłam na pomysł otworzenia własnego salonu, by moją wiedzą podzielić się Paniami w przymierzalni, a nie tylko w wirtualnym świecie.

Kto jest odpowiedzialny za markowe logo (które, dodam, bardzo pozytywnie wyróżnia markę na tle innych) i jego pomysł?

Dziękuję za komplement i cieszę się, że wywiera ono tak pozytywny wpływ na odbiorców. Powstałe logo jest efektem wspólnej pracy mojej i Anny Szerszeń, która zajmuje się zawodowo identyfikacją wizualną. Od samego początku miałam wyobrażenie jak chcę, żeby wyglądała moja marka, jakie emocje i skojarzenia ma wzbudzać, a Ania przelała to na konkretny projekt. Za Boskimi Biustami kryje się też przesłanie. Uważam że każda z nas jest boska, cudowna, wspaniała – po prostu. Proszę mi wierzyć, że każdy biust możne być piękny, trzeba tylko chcieć i pokochać go za to jakim jest. Każda z nas może wyglądać rewelacyjnie dzięki dobrze dobranej bieliźnie i mieć naprawdę boski biust 🙂

Czy testuje Pani wszystkie modele, które są dostępne w sklepie?

Oczywiście sprawdzam i testuję marki oraz modele zanim trafią do BB.Tak jak wspominałam, bielizna to moja pasja i mam na jej punkcie niemałego bzika, sama mam ponad sto modeli biustonoszy. Jeśli dany model ma mój rozmiar to weryfikuję go na sobie i sprawdzam jego jakość i konstrukcję, natomiast jeśli modele są poza moją rozmiarówką proszę o opinię moją mamę oraz koleżanki. W Boskich Biustach staram się mieć sprawdzony i szeroki asortyment. Nie stawiam na jedną markę, bo to ogranicza naszą różnorodność oraz utrudnia dobranie klientce tej najlepszej dla niej bielizny.

Butik_BB_01

Agnieszka_BB_01

Czym różni się bielizna oferowana w „Boskich Biustach” od oferty popularnych sieciówek?

Jest to bardzo złożony temat, ale jedna informacja znacząco powinna dać wszystkim kobietom do myślenia. Mianowicie, sieciówki mają góra 10 rozmiarów w jednym modelu, gdzie przy firmach, z którymi współpracujemy najmniejszą rozmiarówka, jaką bierzemy pod uwagę, to co najmniej 40 rozmiarów. Jeden z naszych polskich producentów produkuje jeden model biustonosza aż w 146 różnych rozmiarach. W Boskich Biustach stawiamy na różnorodność oraz na marki probiuściaste, którym nie obca jest świadomość różnorodności kobiecych biustów i sylwetek. Nieważne czy mamy mały biust czy duży, na każdy należy znaleźć idealny rozmiar, a jest to możliwe tylko wtedy, gdy mamy do dyspozycji szeroką gamę misek i obwodów. Sieciówki najczęściej robią wszystko „uniwersalnie”, tak by dobrze się sprzedało jak największej ilości kobiet. Oceniają swoje klientki jedną miarą zapominając, że w sprzedaży bielizny liczy się indywidualność każdej z nas. I to jest to, co przede wszystkim odróżnia nasz salon od popularnych sieciówek. dodatkowo każdej klientce poświęcamy naszą energię i know-how w przymierzalni. Pamiętajmy, że zakup biustonosza nie musi być przykrą koniecznością połączoną z szybką, chaotyczną wizytą w sklepie. Wręcz przeciwnie, może być przyjemnością, która ma nam sprawiać radość.

W przypadku bielizny cena gwarantuje jakość, czy niekoniecznie jest jest wyznacznikiem?

W odniesieniu do bielizny jakość nabiera dwojakiego znaczenia. Z jednej strony mamy dobrą konstrukcję, dzięki której biust jest piękny i zdrowy, a z drugiej jakość wykonania i wzornictwo, które zapewniają niezawodność i cieszą oko. Opracowanie dobrej konstrukcji na te 146 rozmiarów o których już wspomniałam, wymaga bardzo dużo pracy ze strony konstruktorów i testów na „żywych” biustach. Zupełnie inaczej będzie się zachowywał biust w rozmiarze 65D, aniżeli 90J. Ponadto, jakość użytych materiałów i szycia ma bardzo duże znaczenie. Dobrej jakości biustonosz powinien służyć nam spokojnie przez 2 lata zakładając, że mamy ich co najmniej 3 i dobrze je traktujemy podczas prania. Cena dobrej jakości biustonosza oscyluje między 120-250zł. Natomiast wyroby prestiżowe, najdroższe na rynku, są markami same w sobie, a materiały w nich użyte są specjalnie projektowane wyłącznie dla tych marek.

Polskie marki bieliźniane ustępują zagranicznym, czy na tym polu nie powinnyśmy mieć kompleksów?

Tutaj mogę śmiało stwierdzić, że polskie marki zaczynają zajmować znaczące miejsce wśród światowych producentów. Konstrukcje, rozmiarówka, jakość, różnorodność fasonów – myślę, że nasze rodzime firmy nie mają się czego wstydzić na światowym rynku i widać, że odrabiają lekcję i wyciągają wnioski z tego, jak zmienił się rynek bieliźniany przez ostatnie lata. Jedyne czego oczekiwałabym od polskich marek to przykładanie większej wagi do wzornictwa, czyli odwagi w doborze materiałów i kolorów. Bielizna nie musi być biała, beżowa i czarna, odrobina szaleństwa jeszcze nikomu nie zaszkodziła 🙂

Butik_BB_03

Butik_BB_04

Mówi się, że większość kobiet nosi źle dobrane biustonosze i nie zna swojego rozmiaru. Czy klientki odwiedzające „Boskie Biusty” mają niezbędną wiedzę i kupują świadomie, czy zakupy najczęściej zaczynają się od przedstawienia podstaw?

Niestety w tych słowach jest dużo prawdy. Większość kobiet nosi złą bieliznę i nie zna swojego prawidłowego rozmiaru. Dodatkowo problem jest szerszy, bo często Panie nie zdają sobie sprawy z zaniedbania tego tematu i po wielu latach noszenia źle dobranej bielizny, późniejsze „wyprowadzenie” biustu jest czasochłonne, a czasami bywa też niemożliwe.Na szczęście wiedza na temat brafittingu poszerza swoje kręgi i świadomość kobiet w tym temacie jest coraz większa. Coraz częściej mówi się o tym głośno.

Na początku wizyty u nas każda z Pań jest mierzona, następnie ustalamy prawidłowy rozmiar, który powinna nosić, uczymy jak prawidłowo zakładać biustonosz oraz układać biust w miseczce, mierzymy różne konstrukcje, żeby dopasować tą najlepszą dla danej klientki. Otwierając Boskie Biusty chciałam się podzielić wiedzą którą posiadam, ze wszystkimi kobietami, bo przecież temat prawidłowego doboru bielizny powinien być ważny dla każdej z nas. Ponadto, bielizna oprócz aspektów zdrowotnych zapewnia nam wiele doznań estetycznych i ma ogromny wpływ na wzrost pewności siebie, ale jest też formą rozpieszczania samej siebie, o której wiemy tylko my. Mówi się, że uczymy się całe życie, często powtarzają to również nasze klientki, kiedy ze zdumieniem zapamiętują swój nowy rozmiar biustonosza. Nieświadomość przeradza się wówczas w ogromną inwestycję w siebie, by każdy kolejny powrót do salonu wiązał się już tylko z zabawą krojem oraz kolorami.

Jak ocenia Pani swoje doświadczenia w dziedzinie przedsiębiorczości, biorąc pod uwagę działalność w raczej niszowej dziedzinie biznesu? Czy z perspektywy czasu ocenia Pani założenie firmy jako dobrą decyzję?

Trudno tutaj udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Cieszę się, że realizuję swoje marzenia, czerpię z tego bardzo dużo przyjemności. Widzę sens, a przede wszystkim misję w tym, co robię, tworząc przy tym coś potrzebnego. Uważam, że podjęłam dobrą decyzję tworząc Boskie Biusty, ale tak, jak pewnie każdy miałam chwile słabości i zwątpienia, teraz też zdarzają się gorsze dni. Jeśli chodzi o moje wyobrażenia, to na pewno wydawało mi się, że spraw, które są do załatwienia i o których trzeba pamiętać jest mniej i odczuwam na własnej skórze, że doba jest za krótka. Na papierze i w planach wszystko wydawało się prostsze, rzeczywistość okazała się być bardziej skomplikowana, ale wszystko można załatwić dobrą organizacją czasu.

Co radziłaby Pani kobietom, które również chciałyby „pójść na swoje” i marzą o własnym biznesie?

Z własnego doświadczenia mogę doradzić bycie konsekwentną i wytrwałą w działaniu. Ważne, żeby robić swoje i nie poddawać się przy problemach, bo one zawsze będą się pojawiały. Na pewno każda z nas jest inna, każda ma różne cechy charakteru i każdy biznes jest odmienny, ale dzięki ciężkiej pracy wszystko może się udać.

Rozmawiała: Katarzyna Szulik

3 komentarze

  1. To już wiem, gdzie się udać w końcu!

  2. Świetny sklep, fantastyczna obsługa. Polecam każdej kobiecie, nawet jeśli wie, jaki rozmiar nosi. Może się nieco zdziwić 😉

  3. Fantastyczny butik. Piękne wnętrze, ogromny asortyment, profesjonalna obsługa 🙂 Kiedy kilka dni temu zajrzałam tam po raz pierwszy( a zapewniam, że nie ostatni) trafiłam na Panią Monikę. Cudowna, energiczna, uśmiechnięta i mega profesjonalna kobieta. Zakupy w BOSKICH BIUSTACH to czysta przyjemność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *